Football

Pemilik pistol dalam kereta Safee Sali didakwa di mahkamah

Seorang pekerja kedai aksesori kenderaan didakwa Mahkamah Sesyen di sini, hari ini atas tuduhan memiliki senjata api dan peluru hidup secara tidak sah pada 15 Mei lepas.

Tertuduh, Shalihoddin Azman,34, didakwa mengikut Seksyen 8 Akta Senjata Api (Penalti Lebih Berat) 1971 dan di bawah Seksyen 8(1) Akta Senjata 1960.

Shalihoddin didakwa memiliki revolver Smith & Wesson 4 berserta sarung dan 30 peluru jenis 38 LRN Special Ball, di susur Lebuhraya Utara-Selatan Kempas di sini kira kira 12 tengah hari.

Hukuman masing-masing memperuntukkan hukuman penjara maksimum 14 tahun dan enam sebatan, serta penjara tidak melebihi tujuh tahun dan denda RM 10,000 atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.

Tertuduh bagaimanapun mengaku tidak bersalah sewaktu pertuduhan dibacakan dan meminta untuk dibicarakan.

Hakim Mohamad Haldar Abdul Aziz telah menetapkan 27 Jun ini untuk sebutan kes bagi mendapatkan dari pihak pendakwaan laporan kimia dan servis pistol.

Selain itu, mahkamah turut tidak membenarikan tertuduh diikat jami dan kes dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Safiah Abdul Aziz manakala tertuduh diwakili peguam Hazza Khalid.

Menurut laporan media, tertuduh sebelum ini ditahan bersama sepucuk pistol dan peluru ketika memandu Ford Ranger milik pemain Johor Darul Ta’zim (JDT), Safee Sali yang sebelum itu menghantar kenderaan berkenaan ke kedai tempat tertuduh berkerja untuk diubah suai sebelum perlawanan akhir Piala FA di antara JDT dan PKNS FC pada 14 Mei yang lalu.

Other posts by