Football, Harimau Malaya, World Cup Qualifier

Malaysia vs Oman: Malaysia Kehilangan Kemenangan Kedua Atas Oman

Malaysia menghadapi Oman di Stadium Bukit Jalil dalam perlawanan kelayakan Piala Dunia pusingan kedua kumpulan D, yang berakhir dengan keputusan 0-2.

Seawal minit pertama permainan, pemain ABK23 yang paling berharga, Arif Aiman hampir membuka jaringan pertama pasukan, tetapi sepakannya diselamatkan oleh penjaga gol Oman.

Kedua-dua pasukan cuba mengawal permainan. Azam Azmi, pertahanan terbaik Malaysia, dikeluarkan pada minit ke-25 permainan kerana kecederaan.

4 minit sebelum masa tambahan berakhir, Oman berjaya membuka jaringan melalui sepakan penalti daripada pemain nombor 9 Omer Al Malki selepas Syihan menjatuhkan pemain tersebut.

Kim Pan-gon menukar Daren Lok dan Syamer Kutty Abba kepada Brendan Gan dan Endrick Dos Santos pada separuh masa kedua.

Harimau Malaya melancarkan beberapa serangan pantas. Walau bagaimanapun, jaringan tidak dapat dibuat.

Barisan pemain Oman berfungsi dengan baik untuk mengekang asakan Harimau Malaya. Pasukan pelawat menjalankan percubaan tepat. Syihan Hazmi melakukan yang terbaik untuk menyelamatkan keadaan.

Pada minit kesembilan puluh permainan, Oman menghukum Malaysia dengan serangan yang bijak, menghasilkan jaringan kedua Oman melalui Muhammed Al-Ghafri.

Malaysia kalah lagi kepada Oman, kali ini di tempat sendiri. Malaysia kini berada di tangga ketiga dalam kumpulan, di belakang Kyrgysztan dan Oman dengan 3 mata perbezaan.

Other posts by